iPhone 13 Pro - prah v kameri | |||||
zanima me, ce ima kdo kaksno idejo, kaj narediti v primeru, ko sem po 2 dneh od nakupa v sirokokotni kameri opazil vec delcev? Telefon sem 4. dan odnesel na Telekom, kjer so ga poslali na EPL, le-ti pa so odgovorili, da je opravljena "diagnostika ok" in telefon poslali nazaj. Na Telekomu ga danes nisem zelel prevzeti in so na EPL poslali nek dopis za pojasnilo. Ima kdo kaksno izkusnjo ali idejo kaj mi preostane? |
|||||
|
|||||
Hm, zakaj pa imas tako izkusnjo? Kje pa pise da ne sme prah priti notri? Saj ima vsak tel. kaksen delcek prahu ce posvetis z dobro lucjo… |
|||||
|
|||||
Na servisu mislim, da ne boš nikjer nič dosegel. Meni so rekli na Apple Supportu, da če ta delec praha ne vpliva na kvaliteto slike (kar itaq ne), potem to ni napaka in ne zahteva poravila/menjave. Je pa to slabo za telefon ki stane 1k€+ in že zaradi tega pač mi to ne gre skozi in sem telefone menjal tako, kot sem napisal. Kot bi na Proscheju rekli da se praske na novem avtu ne vidi, če ga gledaš z "normane" razdalje in je to ok. _________________ MacBook Pro 15" mid 2014 iPhone 15 Pro Max 256GB Natural Titanium Apple TV 4K 2021 Apple Watch Series 5 44mm Stainless Steel HomePod Mini (White) iPad Pro 12.9” Silver Gen. 6 |
|||||
_________________ People dont know,what they want,until you show it to them ! - Steve Jobs |
|||||
Jaz tudi nisem imel ne vem kakih slabih izkušenj. Prej z istyle servisom _________________ |
|||||
Enako tudi jaz. Kar sem nesel v popravilo na EPL se je vedno izšlo ok. Nikoli problemov. |
|||||
|
|||||
Postopek (preverjen po dveh neuspešnih) (kaj napišeš v dopisu): natančno opišeš napako, napako uveljavljaš v roku dveh mesecev od odkritja napake (in v dveh ketih od nakupa) pri trgovcu kjer je izdelek kupljen, zahtevaš menjavo z novim (samo eno, siser te inšpektorat zavrne, na voljo imaš še vrnitev kupnine, zmanjšanje kupnine, popravilo izdelka) pričakuj da bo trgovec tečen, ker gre to iz njegovega žepa, za razliko od garancije, bodi vztrajen p.s. ne ni razlike med uveljavljanjem garancije in stvarne napake |
|||||
Vse ostalo je res, to pa ne drži. _________________ Mastercard kartica Curve Uporabi kodo PPSAT (https://www.curve.app/join#PPSAT), ter sebi malo skrajšaj čakalno vrsto (in obema pridobi 5 funtov dobroimetja). |
|||||
Twom, res hvala za nasvet in opis izkusnje. To je se najmanj kar lahko poskusim in tudi bom. Sporocim kako se bo razpletlo. Hvala tudi vsem ostalim za pomoc in komentarje. |
|||||
|
|||||
To je res. Glede ostalega so pa bistvene razlike. _________________ Mastercard kartica Curve Uporabi kodo PPSAT (https://www.curve.app/join#PPSAT), ter sebi malo skrajšaj čakalno vrsto (in obema pridobi 5 funtov dobroimetja). |
|||||
Servis EPL trdi, da napaka ni prisotna, zato sem se obrnil na tržni inšpektorat oz. "TIRS". Tam so mi odgovorili, da sva z EPL v sporu glede obstoja napake in da bo potrebno mnenje sodnega izvedenca. To je bilo glede na sprenevedanje EPL tudi za pričakovati, saj se ne more nekdo odločiti, da napaka obstaja, dokler se ne preveri. Po pravici povedano je EPL že dosegel svoje in imam že vsega dovolj . Me pa vseeno še zanima ali ima kdo izkušnje tudi s sodnimi izvedenci in koliko to stane za tak primer kot je moj. Iskal sem na spletu ampak je težko reči za konkreten primer, ker se le-ti zelo razlikujejo. Npr. sodni izvedenec za gradbena dela, kjer je treba dokazati zakaj odpada omet ali zakaj streha zateka je verjetno nekaj drugega kot pregled telefona. Samo predvidevam . |
|||||
Običajno je to na žalost malce jeba za potrošnike, saj so s tem povezani stroški in čas - sicer lahko terjaš povrnitev, vendar je to potem zopet predmet tožbe, če se prodajalec s tem ne strinja |
|||||
te bom malce ali pa kar konkretno popravil: definitivno je VELIIIIKA razlika med uveljavljanjem garancije ali zahtevka iz naslova stvarne napake po ZVPot-RS in tudi zmotno je mišljenje, da je potrošnik tisti, ki sam ugotavlja dejanski obstoj le-te. Potrošnik lahko prijavi sum na obstoj stvarne napake, prodajalec pa je tisti, ki mu mora v zakonskih 8 dneh pisno odgovorit. V kolikor napaka ni sporna ( spet, tega ne določa kupec na podlagi svojega prepričanja ) , mora prodajalec v teh 8 dneh kupcu tudi ugoditi v njegovih zahtevah. V kolikor pa prodajalec ugotovi, da napaka ni prisotna oziroma ne vpliva na pravilno delovanje ali funkcionalnost blaga, jo zavrne in s tem nastane "spor". V roku prvih 6 mesecev od dneva nakupa in prevzema blaga je dokazovanje neobstoja ali obstoja napake na plečih prodajalca, po preteku 6 mesecev pa na plečih potrošnika, zato je običajno najbolj pametna varianta za potrošnika prijava napake v prvih 6 mesecih.. Po preteku teh 6 mesecev boš običajno avtomatsko od prodajalca dobil dopis, da priloži ustrezna dokazila o obstoju napake in tukaj potrošnik običajno obupa, prodajalci pa to seveda izkoriščajo na polno... Problem inšpektorjev pa je, da nimajo pristojnosti za dejansko ugotavljanje obstoja ali neobstoja napake, običajno prodajalcu naložijo, da jim predložijo ustrezna pisna dokazila, kar njim načeloma ni problem, sploh če so hkrati še pooblaščen servis, torej imajo ustrezne kompetence.. Tukaj pa potem inšpektor lahko samo ugotovi, da obstaja spor in pošlje potrošnika na pravdo.. Tako, zelo na hitrico obrazloženo... Disclaimer: niti slučajno nisem "prodajalec", izhajam iz drugih voda, sem pa tovrstne zadeve počel nekaj časa pri določenem izvedencu, pa sem hitro videl, kam pes taco moli - k potrošniku nikakor |
|||||
tomazpog, najprej hvala za obrazložitev. Če prav razumem, bi naj v trenutni situaciji moral EPL, ki je obstoj napake zavrnil, le-to dokazovati, da le-te resnično ni ampak kako ukrepati naprej? Kaj bi moral kot potrošnik storiti v naslednjem koraku? |
|||||
-Ti si prijavil sum na obstoj stvarne napake -priložil si potrdilo o nakupu -dal si jim v pregled telefon Od dne, ko si jim prijavil napako, so ti morali v 8 dneh pisno odgovorit ali se strinjajo z napako ali ne. ( če ti niso, so v prekršku, vendar to žal ne pomeni, da si zato ti "dobil vojno", oni dobijo bodisi opozorilo bodisi kazen, če se jim to ponavlja ) V kolikor od dneva nakupa in prevzema telefona ni preteklo več kot 6 mesecev, so ti oni dolžni predstaviti ustrezna dokazila, na podlagi katerih so se odločili za zavrnitev ( izjava sodnega izvedenca ustrezne stroke ali pooblaščenega servisa s strani proizvajalca ) . To dokazilo mora nedvoumno izkazovati NE-obstoj napake. Prodajalec sam po sebi se sicer lahko odloči in ti zavrne, vendar se bo ob tvoji prijavi na inšpekcijo absolutno moral izkazati z dokazili ( ponavadi dobijo rok 3-5 dni ) , na podlagi česa se je on tako odločil. Prodajalec je v postopku ravno tako laična oseba kot ti ! Moj nasvet: v kolikor nisi prejel ustreznih pisnih dokazil o neobstoju napake, jih pisno pozovi, da ti jih predložijo v roku 3 dni - če jih ne prejmeš oziroma ti to zavrnejo, jih nemudoma prijaviš inšpekciji - imaš na njihovi spletni strani kar online prijavo. Tam še klikneš IN NAPIŠEŠ v opombe, da želiš pisni odgovor na tvojo prijavo in to je to.. Potem čakaš, kaj se bo zgodilo. ČE bo Prodajalec izkazal dovolj trdno dokazilo, da to ni predmet napake , boš pač dobil odgovor inšpektorata, da ti preostane reševanje spora na pristojnem sodišču, lahko pa dobiš pozitivno potrditev in menjavo telefona ali vsaj ustrezno strokovno odpravo obstoječega problema. Ne vem, kako izgleda v realnosti tale smetka, vendar je tako: če je zadeva res dobro vidna, pa vseeno ne vpliva na rabo in delovanje, je velika verjetnost, da ti bodo vseeno zavrnili, ker običajno sodelujejo prodajalci in servisi "z roko v roki", ampak ne glede na to sem več kot 90%, da bi v morebitnem sodnem sporu zmagal ti - glede na vrednost aparata in premium status bi si upal kar malce stavit na tvojo zmago..V najslabšem primeru bi dobil delno povračilo zneska kupnine in povračilo sodnega postopka. Vprašanje je le časa, začetnega finančnega vložka in živcev.. Pa v takšnih primerih ti sodišče praktično vedno ugodi v povračilu stroškov brez tvojih dodatnih zahtevkov. Jih pa seveda moraš navesti in zahtevati. Ampak do tukaj ponavadi ne pride, na srečo veliko prodajalcev - ker v večini primerov, ki jih jaz poznam , so prodajalci potegnili kratko - jih je pa malo, žal... |
|||||
Seveda zgolj, če je manj kot 6 mesecev, kot sem že napisal |
|||||
Gostovanje: 3fs.si |
Vsa vsebina spletne strani je last Jabuk.si in njegovih članov. © 2004 - 2020 Jabuk.si | Kontakt Domov Na vrh strani |