Jabuk
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5, 6  Naslednja
WWDC 2020 - 22. - 26. . junij 2020
Jablanator

Jablanator

Pridružen/a: 18.12.2008
Prispevkov: 132
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #1   Objavljeno 08.06.2020 14:48:13
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Kmalu WWDC...govori se o novem iMac-u:

https://www.idropnews.com/news/the-2020-imac-is-coming-heres-everything-we-know-and-want/136855/

_________________
click here
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 06.04.2014
Prispevkov: 1409
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #2   Objavljeno 09.06.2020 09:56:25
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Dvomim, da bojo kakšni novi maci, ker so naredili update mac pro-ja lansko leto in update minija in sedaj še airov ter macbook projev. V bistvu gre Apple čedalje bolj v smer mobile, kar pomeni da bodo bolj forsirali prenosnike kot desktop mašine.

Će bo kak upgrade, bo v stilu nove serije Intelovih procesorjev, ki so pa trenutno daleč zadaj za konkurenco, tako da kar se tiče $$$/performance je Apple eden izmed najslabših. Prav tako kar se tiče števila bugov in slabe dokumentacije. Kar jih še gor drži je dober design in vzdržljivost izdelkov, saj ponavadi delajo dolgo časa brez večjih problemov. Če bo šlo tako naprej, bodo kmalu začeli izgubljati najprej developerje (kar se mi zdi da se že dogaja, saj je čedalje težje dobiti iOS developerje), potem bo upad appov in na koncu še ostalih userjev.

Kar se tiče pa software-ja, pa lahko rečem da Catalina ni bila ravno nek hud presežek. Je bilo nekaj novosti, ampak so precej manjše v primerjavi s prej in z obljubami. Obljubljali so, da bo Metal glavni favorit, pa se ga vsi izogibajo kolikor se ga lahko. Obljubljali so multi-gpu render za Metal, kar trenutno dela samo na Affinity programih, pa še tam temu ne moremo reči tako, saj ena grafična rendira, druga skrbi za računanje. Performance je šel do 10.14 navzgor, sedaj prvič občutim da je šel performance navzdol proti prejšnjim verzijam. Bugov kar precej, ki jih niti ne popravljajo več redno. API-ji in frameworki, ki jih dajo ven so precej nedokončani in zelo slabo zdokumentirani. Za primer: SwiftUI je še vedno precej malo uporabljen, čeprav obljublja in ponuja veliko. Ampak še vedno manjkajo komponente (recimo multi-line textfield), ima precej bugov in če se hočeš stvar dobro naučiti moraš plačevati 3rd party stranem, da prideš do nekega osnovnega znanja. Sam performance SwiftUI-ja pa je precej katastrofičen za developerje, meni dela zelo počasi na Mac Pro-ju, tako počasi da dobim brado zraven. Na prenosniku pa se mi bo kmalu stopil procesor, ker kakorkoli ima file več kot 200 vrstic kode gre očitno nekaj hudo narobe, da je že barvanje vrstic v xcode-u cel rocket science. Za userje dela potem dokaj ok, dokler spet ne prideš do bugov.

Tale njihov apple arcade je tudi precej klavrn, kot tudi music. Arcade ponuja bojda 100+ naslovov, ampak velika večina iger zgleda kot nek slabo rendiran cartoon, sami špili pa so na noviju mobilnih, torej nič kaj velik presežek. Tu se vidi, da maci niso še vedno za gaming in tudi dvomim, da bi kakšen "gaming" mac to zadevo rešil, ker problem zadaj je sam AMD, driverji in Metal API. Music je še vedno zadaj za Spotify-jem, tako po ponudbi glasbe, kot uporabnosti.

Apple se hoče iti nekaj AR, pa še tam zna biti, da jim ne uspelo ravno zaradi precej slabega hardware-ja za developerje. Če hočeš dokaj spodobno mašino moraš pa praktično prodat ledvico. Kar nekaj ljudi tudi na redditu jamra in so že sami presedlali na Unity tako za gaming, kot tudi AR.

Apple TV+, sem tudi pričakoval veliko več glede na to, koliko so obljubljali. Imajo gor koliko 10 serij vsega skup? Ostalo moraš pa plačevati posebej, če želiš gledati...

Vse kar so letos naredili solidno je bil nov iPhone, iOS in watch, vse ostalo je precej slabo ali neka povprečna žalost. Če bodo tako nadaljevali še nekaj časa, se bom tudi sam poslovil iz njihove platforme, ker glede na cene in zmogljivost ni profitabilna.

Kar se pa tiče teh rumorjev, pa ne verjamem ničemer več, ker vedno Apple dela nekaj po svoje. Še najbolj na jetra pri njih mi gre ta njihov neumni "secrecy" za vsako ceno. Tako človek potem sploh ne more niti planirati nakupov ne ničesar, niti ne veš v katero smer bodo peljali razvoj in na kaj se fokusirali. Ne vem kaj je tako problem v naprej najaviti da imajo v razvoju tak in tak računalnik namenjen tem in tem uporabnikom, cena bo približno od-do. Tudi ne vem kaj je tako velik problem se pobotati z Nvidio in končno uporabnikom ponuditi neko normalno strojno opremo? AMD je cela zmeda kar se tiče modelov - človek na koncu sploh ne ve kaj sploh kupit in kaj je boljše od česa, driverji pa itak precej podn. Če se ne sesuvajo pa je performance slab, če pa potegneš dol modificirane driverje, pa crashajo na polno. Performance na macu je pa itak komedija proti bootcamp-u. Tudi ne vem zakaj vztrajajo tako strogo z Intlom, glede na to kake bedarije delajo zadnje čase. Tudi njihov lastni ARM procesor ne bo reču mac serije, kvečjemu jo bo še bolj sesul, ker potem spet ne bo appov na voljo za nove ARM mace, pa performance tudi dvomim, da bo na nivoju x86, pa tudi potem odpade bootcamp, kar pomeni precejšen upad appov in game-ov na macih. Najbolje bi bilo v tem trenutku, da bi naredili neke barebone sisteme za desktop, s tremi različnimi podnošji: navadni i5-i9 intel, Xeon Intel in AMD Ryzen, dodajo svoj T2 not in disk, RAM in grafo pa si kupimo potem sami glede na svoje preference.

Skratka 2019 je bil precej slab s strani Apple-a, prejšnja leta so veliko več dali od sebe.

_________________
Mac mini M1 16GB, 2TB "Genie" 11.4
iPhone Xs Max 256GB 14.6
iPad Pro gen3 256GB 14.6
Stevie Jabuk

Stevie Jabuk

Pridružen/a: 01.09.2009
Prispevkov: 953
Kraj: Drevo na vzhodu
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #3   Objavljeno 09.06.2020 11:13:07
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Nummy je napisal/a:
Tu se vidi, da maci niso še vedno za gaming in tudi dvomim, da bi kakšen "gaming" mac to zadevo rešil, ker problem zadaj je sam AMD, driverji in Metal API.


Mi lahko prosim razložiš, kako je AMD problem?

1.) v večini popularnih konzol so AMD-jevi procesorji in grafični procesorji (GPU)

2.) gonilnike za macOS piše/dela sam Apple

3.) izgleda, da znata tako Microsoft kot Sony napisati gonilnike, saj drugače njihove konzole ne bi delovale

Edini problem v tem primeru je Apple.
Lep primer je njihov aktualni sistem Catalina 10.15.5.
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 06.04.2014
Prispevkov: 1409
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #4   Objavljeno 09.06.2020 14:36:33
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
wildapple je napisal/a:
Mi lahko prosim razložiš, kako je AMD problem?

1.) v večini popularnih konzol so AMD-jevi procesorji in grafični procesorji (GPU)

2.) gonilnike za macOS piše/dela sam Apple

3.) izgleda, da znata tako Microsoft kot Sony napisati gonilnike, saj drugače njihove konzole ne bi delovale

Edini problem v tem primeru je Apple.
Lep primer je njihov aktualni sistem Catalina 10.15.5.


Pol stvari, ki jih ima Nvidia, AMD kartice nimajo (physX, ML, Cuda,...). In ja za konzole so špili zoptimizirani v nulo, v PC-jih so AMD kartice večinoma crap. Samo korakajo za Nvidijo. Sej hardwaresko so še na nivoju, ampak potem driverji so podn.

Bilo kje tako macOS kot Windows je AMD zadaj po performance-u grafik, da ne omenjam njihovih težav z sencami še iz pamtiveka, ki je očitno crossplatform, torej problemi tako na macOS kot na Windowsih. Za bootamp piše driverje AMD, požegna jih Apple, potem imaš še tiste neuradne blue/red, ki pa crashajo na polno. V bistvu na prenosniku red sploh inštalirat nisem mogu, se je sistem takoj sesul.

Še 1x, konzole imajo zoptimizirano vse, tako špil kot sam OS oz. programje gor do zadnjega bita. Na konzoli imaš brez problema 60fps na 1080p praktično povsod, na računalniku je to znanstvena fantastika občasno. Unga modela, ki je pri Apple-u glavn na hardware področju bi moral prvo kot prvo brcnit v rit.

_________________
Mac mini M1 16GB, 2TB "Genie" 11.4
iPhone Xs Max 256GB 14.6
iPad Pro gen3 256GB 14.6
iPhone Developer

iPhone Developer

Pridružen/a: 19.09.2008
Prispevkov: 10415
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #5   Objavljeno 09.06.2020 14:42:07
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Apple ne piše sam gonilnikov za grafiko. Glavi razlog, da so nehali uporabljat Nvidia grafične, je bila odločitev Nvidie, da ne bodo več podpirali CUDA na macOS. Potem je pa “prepir” privedel do trenutne situacije.
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 12.10.2008
Prispevkov: 2676
Kraj: Kočevje
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #6   Objavljeno 09.06.2020 15:16:19
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
https://www.macrumors.com/2020/06/09/imac-redesign-wwdc/?fbclid=IwAR1Wt3TwkpkY_y-yD_3MxikVGRM6DIvSRTq9gyDVP_7gvEdRrTRHSr1TOE4
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 06.04.2014
Prispevkov: 1409
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #7   Objavljeno 10.06.2020 15:07:19
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
codeguru je napisal/a:
https://www.macrumors.com/2020/06/09/imac-redesign-wwdc/?fbclid=IwAR1Wt3TwkpkY_y-yD_3MxikVGRM6DIvSRTq9gyDVP_7gvEdRrTRHSr1TOE4


Tole bo pomoje samo iPad Pro pretvorjen v "iMaca", ne bo pa to pravi mac še vedno. Tud tale prehod na ARM dvomim, da jim rata, ker je preveč programja na x86 arhitekturi. Možno bi sicer bil prehod, vendar bi moralo kar precej avtorjev ali prilagoditi ipad verzijo appov za nove ARM mace ali pa spisati novo verzijo, kar pa spet ni kar tako enostavno, ker vzame to kar nekaj denarja in časa, vmes bomo pa uporabniki kaj? Uporabljali tistih 10 appov? To je tako kot je bil prehod na Metal API, dali so ga ven, developerji ga ne uporabljajo številno, saj morajo v to vlagati preveč časa in denarja. Velika večina se uporablja v kakig gaming pogonih, kjer pa itak že sam developer pogona doda notri podporo za Metal, tako da potem samim gaming developerjem ni treba kaj veliko delati (unity, unreal, EGO,...). Da bi kdo posebej razvijal game in potem prilagajal je bolj izjema kot pravilo, do sedaj kolikor vem ima toliko keša samo Blizzard, pa še tam Metal še ni povsod (Diablo).

Če bo Apple prehitro prešaltal na ARM bodo šli z glavo skozi zid, ker kar se bo zgodilo bo samo to, da bo večina userjev switchala takoj na x86 alternativo, ker imajo trenutno programje tam, developerji pa tudi ne bodo kar veseli zaradi prej napisanega, kar bo še bolj oklestilo nabor programja. Če bi pa slučajno Apple na ARM macih emuliral x86 in nekako dovolil poganjati x86 appe, pa tudi ne bo dobro, ker bo pa spet performance slabši. Letos dvomim, da bodo dali ven ARM mace, mogoče samo tole predelavo ipada na mac kot neko testno vezijo, da se ljudje počasi privadijo in tudi developerji. Prehod na ARM ne pričakujem vsaj 2-3 po najavi, pa še to bo moral biti zelo počasen prehod.

_________________
Mac mini M1 16GB, 2TB "Genie" 11.4
iPhone Xs Max 256GB 14.6
iPad Pro gen3 256GB 14.6
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 22.01.2010
Prispevkov: 1130
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #8   Objavljeno 10.06.2020 15:57:27
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
https://daringfireball.net/2020/06/on_apple_announcing_the_mac_arm_transition_at_wwdc
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 06.04.2014
Prispevkov: 1409
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #9   Objavljeno 10.06.2020 16:38:09
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Prehod na ARM v 2020-2021 bo za Apple trenutno strel v koleno in to totalni. Trentno so izgubili precej appov s prehodom na 32-bit, sedaj bi zgubili praktično 90+% vseh appov. Kaj mislte, da bojo manjše firme šle predelovat appe za nove procesorje? Velika večina ne, razen večjih igralcev, ki se še bodo trudli, pa še to vprašanje, če se jim bo izplačalo. S tem ko prešaltajo na ARM na macih zabetonirajo gaming na njihov arcade only in mogoče še opcija da boš lahko iOS game nabijal na macu, vse ostalo potem gre papa. Kolko od nas ima večino gameov na steamu? Precej. Imet potem 2 računalnika samo za to da bom lahko špilal še kaj je pa tud mal bedarija, že sedaj se temu izogibam in prehod pri Apple-u tega ne bo spremenil. Ne mislim imet dveh mašin, hočem imet eno in ta naj laufa vse in to s spodobnim performace-om. Nisem edini, ki želi imeti tako računalnik.
To da so ukinli 32- bit podporo je precej zmanjšalo nabor kaj lahko na macOS sploh poženem, to da so rinili v svoj Metal API in da ga dejansko fura samo peščica appov/iger je še dodatno zmanjšalo nabor, zdaj če ukinejo še bootcamp, pade praktično zadeva na 0, razen xcode mogoče kak affinity bo še, photoshop in browser. Juhu. Ne hvala.

Za kak air prenosnik bi še rekel, da se jim mogoče splača delati ARM verzijo, ker res požre malo energije in tud uporabniki itak sam browser, mail pa še kak film pogledajo, pa mogoče kako igrco na nivoju iOS-a gor in je za njih to rocket science.
Za kaje bolj zahtevne uporabnike pa bo ARM smrt za mac platformo. Dvomim, da želi Apple iti v to smer, ker precej stvari jim je zadnje čase slabo ratalo dati ven (music, arcade, TV+,...). Emulacijo pa res dvomim da bojo šli štrikat, ker potem nebi bilo nobenga profita kvečjemu minus na performancu.

Nima pa Apple, klub svoji velikosti, tolko keša, da bi plačal večini developerjem, da zrihtajo obstoječe appe/gejme na nov ARM macOS, pa še vedno je potem tudi problem bootcampa. Prehod na ARM bo zame skroaj 99% odhod od Apple platforme, iPhone obdržim, ampak potem se ne grem več z njimi, ker res imet doma potem 2-3 mašini je brezveze, že sedaj imam 2 (dekstop in prenosnik, potem pa bom moral imeti 2 stacionarca), da ne omenjam, da bom moral potem na novo kupovati spet precenjene Apple računalnike... Angry Ne hvala.

_________________
Mac mini M1 16GB, 2TB "Genie" 11.4
iPhone Xs Max 256GB 14.6
iPad Pro gen3 256GB 14.6
iPhone Developer

iPhone Developer

Pridružen/a: 19.09.2008
Prispevkov: 10415
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #10   Objavljeno 10.06.2020 17:04:28
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Pa saj nimaš praktično nič za predelovat. Recompile in je že skoraj narejeno. Pa če misliš, da bodo šli na ARM brez x86 emulacije, si precej naiven. Jaz ne pogrešam nobenega 32bit appa.

PS: Saj lahko že sedaj iz bitcodea apple sam recompajla aplikacije v poljubno arhitekturo.
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 09.01.2008
Prispevkov: 3100
Kraj: Ljubljana
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #11   Objavljeno 10.06.2020 17:36:00
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
V razliko od MS, Apple ne bo imel taksnih tezav da bi developerji hitro ali v doglednem casu svoje aplikacije prilagodili za Mac OS za ARM. Aplikacije so narejene z xCode, kar pomeni da bo zunaj nova verzija z katero bos recompile z dolocenimi popravki naredilin bo v vecini delalo.

Ene aplikacije bodo sle enostavno skozi, druge ne. Mislim, da bo najvecja tezava Adobe in MS.

Apple bo vsekakor dal emulator, enako kot je bilo to pred 15 leti. Prehod je bil enostaven, ne spomnim se, da bi v agenciji imeli kaksne tezave z aplikacijami. 32 bit appi pa so mrtvi tako ali tako.
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 06.04.2014
Prispevkov: 1409
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #12   Objavljeno 10.06.2020 20:49:59
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
mikrohard je napisal/a:
Pa saj nimaš praktično nič za predelovat. Recompile in je že skoraj narejeno. Pa če misliš, da bodo šli na ARM brez x86 emulacije, si precej naiven. Jaz ne pogrešam nobenega 32bit appa.

PS: Saj lahko že sedaj iz bitcodea apple sam recompajla aplikacije v poljubno arhitekturo.

Ja ko bi bilo tako lepo... Niso vsi appi samo recompile. Že samo recimo primer gejmov, ki so spisani v unity-ju, moraš recimo narediti najprej update na novo verzijo unity-ja, kar pa potegne za sabo še cel kup sprememb API-ja in potem lahko začneš skoraj na novo pisat zadevo.
32-bit appov ne pogrešam, ker večinoma so nadgradili na 64-bit, kar ni sem dobil alternativo (sicer plačljivo ampak ok), kar je ostal 32-bit gejmov pa pač bootcamp. Prehod na ARM mi skensla cel Steam library, ne samo macOS del, to ni kar tak majhna sprememba. Dvomim da se bo šel Apple strelat v kolena letos s tem. Mogoče naredijo maca, ki bo praktično ipad, gor bo ipadOS, pa nekje 24" zaslon in mogoče mal boljš procesor notr. Tak za mal na easy userje.

_________________
Mac mini M1 16GB, 2TB "Genie" 11.4
iPhone Xs Max 256GB 14.6
iPad Pro gen3 256GB 14.6
iPhone Developer

iPhone Developer

Pridružen/a: 19.09.2008
Prispevkov: 10415
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #13   Objavljeno 10.06.2020 21:33:24
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Mislim, da je na dolgi rok prehod na ARM neizogiben... začeli bodo seveda z najcenejšimi laptopi in mogoče minijem. Pro-ji bodo pa mogoče ostali na x86... ampak če bo Apple z desktop ARM-i presegel performance intel/amd procesorjev, se bo tudi tam prehod zgodil prej ali slej. Glede iger te sicer razumem... ampak jaz (in verjetno večina) maca ne uporablja za gaming, ker so tukaj PC-ji in konzole neprimerno boljša izbira. Za aplikacije pa ja... cross platform aplikacije in kompleksnejši projekti bodo morali počakati, da se SDK-ji in knjižnice posodobijo za zadnjo verzijo Xcoda... potem pa pač prilagodiš kodo in narediš recimpile pa je zadeva rešena. Resni developerji bodo za to pripravljeni že v "beta" obdobju... drugi pa maksimalno s kakšnim letom zamude. Če pa aplikacija ni vzdrževana, je pa v vsakem primeru bolje poiskati alternativo.

Saj konec koncev je iOS lep primer, kako lahko isto kodo poganjaš na x86 (simulator) in arm (real device). Če je framework dober, potem je aplikaciji praktično vseeno, kakšna je arhitektura spodaj.
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 04.02.2006
Prispevkov: 1142
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #14   Objavljeno 10.06.2020 21:56:22
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
https://www.theverge.com/2020/4/23/21232441/apple-arm-mac-2020-5nm-processor-12-cores

ARM je po moje res neizogiben. Kako hitro in kako gladko bo, pa si predstavljajo samo v Cupertinu. Smile
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 09.01.2008
Prispevkov: 3100
Kraj: Ljubljana
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #15   Objavljeno 11.06.2020 05:55:20
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Mac in igra. Razen Apple Arcade, tukaj ne bo kruha iz te moke. ARM je skoraj desjtvo. Za Igre se oni razen za Arcade ne sekirajo. Prav tako tudi ne vecina uporabnikov.

Apple vedno gleda na min 80% trga. Tem pa za igre dol visi.

Dejstvo je tudi, da developerji za iOS/Mac OS, Watch OS, ... bolj skrbijo za svoje appe kot tisti na Windows platformi ali Android. Vecinoma zelo hitro nadgradijo svoje appe z novimi API in tehnologijami ki jih apple predstavi in tudi tukaj, v kolkor bo Apple pokazal jasno smer ne bo tezav. Vem kako je bilo pred 15 leti. Vsi jokali a prehod je bil smooooooth.
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 23.03.2012
Prispevkov: 1230
Kraj: Ljubljana
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #16   Objavljeno 11.06.2020 07:55:53
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Res ne vem, zakaj je zdaj tak problem ARM, če pa že "vrabci čivkajo", da BO, in če ne letos, pa skoraj zagotovo prihodnje leto. Intel gre Applu na ku... predvsem zato, ker je Applle nehote odvisen od razvoja Intela, to pa se jim verjetno zdi nevzdržno. Poleg tega gre Apple v smeri razvoja lastnih sistemov in procesor je vsekakor nekaj, kar Apple obvlada narediti BOLJE od konkurence, kar je že dokazal. Že osnovni ARM naj bi imel 12 jeder, med tem, ko jih ima i9 procesor "samo" 8, skratka, jaz KOT UPORABNIK vidim v ARM samo prednost, kako pa se bodo rešile zadeve v tehničnem smislu, ki ga opisujete, verjamem, da se bodo že zmenili Smile

In, ne, iMac zagotovo ne bo "povečan iPad Pro" za "igračkanje", še manj, da bi poganjal iPadOS, pač pa RESNA MAŠINA na MacOS, ki bo "LOOK ALIKE" iPad Pro oz. bo narejena v enakem oblikovalskem jeziku. Če bo res tako, potem bi znal biti iMac bomba.

Jaz osebno mislim, da gre Apple z razvojem v pravo smer: ARM, mini LED, ukinitev Fusion pogona, ampak samo SSD itd. so zagotovo dobra izbira razvoja v prihodnje. Apple je malo zaspal zadnjih nekaj let na račun razvoja storitev in OS-jev, kar je bilo nujno urediti, sedaj pa mislim, da prihaja čas, ko se bo spet lotil temeljitih nadgradenj na področju hardwara in lahko pričakujemo res zanimive izdelke, katerih pot je recimo začrtal Mac Pro, ki je zagotovo vrhunska mašina, čeprav za "vrhunski" denar...

_________________
iPad Pro M2 11" Wi-Fi 256GB Space Grey + Apple Pencil (2nd gen.)
Apple TV 4K HDR 64GB (2. gen., 2021)
AirPods Max Space Gray + Silicone Case (Black)
Apple Watch Series 4 GPS 44mm Space Gray Aluminium with Black Sport Band
iPhone XS Max 256GB Space Grey + Apple Leather Case (Black)
iMac 27 5K i7 4.2GHz Kaby Lake, 6TB Fusion Drive, 64GB RAM DDR4, 8GB Radeon Pro 580, mid 2017
Stevie Wozniak

Stevie Wozniak

Pridružen/a: 06.04.2014
Prispevkov: 1409
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #17   Objavljeno 11.06.2020 20:59:21
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Problem prehoda na ARM je, da ko potegneš "plug", sesuješ celoten ekosistem. V tem primeru bo Apple odvisen od tega, da razvijalci popravijo appe. Nekje bo to enostaven recompile, nekje bo veliko večja jeba. Marsikaj se tudi ne razvija več aktivno in tak prehod dejansko ubije appe/igre. Ajde pri prehodu na 64-bit ni bilo tako hudo, pač večino kar sem imel takega, lahko preko bootcampa.

Prehod na ARM, bo sesul zelo verjetno tudi bootcamp, kar pomeni da celoten Steam crkne takoj, in 90% iger tam ne bo nikoli updatanih. Kar potem pomeni samo eno: imeti dve mašini, eno samo za gaming in eno samo za delo. Če pridemo do te točke, potem meni osebno mac ne nuca kaj veliko in lahko delam kar trenutno delam (minus razvoj gameov, design, asset creation,...) na ipadu. To pomeni, da lahko kupim najcenejšega aira, nanj priklopim tipkovnico in monitor in voila, good to go. (tu Apple zgubi precej, razen če je to njihov namen).

Mac je bil do sedaj najbolj super računalnik, ker je najbolj trdoživa dvoživka. Če rabiš za delo imaš super mašino, super sistem za delo in zelo dober UX in enostavno uporabo. Če si želel po napornem dnevu vreči gor kak špil, si imel na voljo kar lepo zbirko že na samem macOS-u, še večjo in boljši performance pa na bootcampu. 2v1, samo en set periferije in en prostor za en precej majhen računalnik.

Zdaj pa hoče Apple samo svoj ekosistem brez ostalega, kar pomeni ali da bomo imeli po več mašin (kar je absurd) ali pa emulacijo (močno dvomim, da bo sploh konkurenčna native executionu na x86). Vsekakor, če potegnejo plug, se bom sam precej oddaljil od Applove platforme, če ne celo zapustu v celoti. Mogoče ostanem na razvoju iOS appov, ampak vse ostalo raje prenesem na x86 mašino, ki jo bom moral dokupiti in če jo bom uporabljal potem tisto tudi za gaming bom v tisto vložil precej več kot v maca potem in tudi preselil tja večino svojega dela (affinity, photoshop, unity,...), ker najbolj butasto se mi zdi potem to, da bi za maca dal par jurjev in potem še par jurjev še za eno mašino zato ker se je Applu sprdnil da nočejo več furat x86.

Da ne omenjam, da so ravnokar dali ven super pro mašino, kjer gre cena v nebo tja do par 10k€ in sedaj vse skupaj to ubijejo v naslednjih 2 letih? Sem imel namen skeširati za več kot 10k za novega pro-ja, začel dajati na stran ampak očitno mojih zelencev Apple noče. Osebno bi Apple-u tudi zelo zameril, da bi mi skenslali podporo za tako drago mašino oz. naredili prehod tako kmalu po izzidu. Da ne pomislim na vse tiste, ki imajo še precej drugega softwareja za video, glasbeno in ostalo produkcijo...

In na koncu pridemo potem še na sam nabor vseh aplikacij, ki so na voljo oz. jih lahko poganjamo. Sedaj imamo precej veliko izbire, po prehodu kot napisano bootcamp pade ven, tako da kar bo popravljeno za ARM bo, kar ne bo bo šlo pa-pa. Marsikdo bo tako ostal brez appa, tako bo Apple še bolj skrčil, že tako manjši nabor proti Windows okolju, kar je slabo za njih na daljši rok, sami pa dvomim, da bojo financirali razvoj appov/gejmov, ki bodo ljudem "padli" ven zaradi prehoda. Na koncu zgleda, da bo po prehodu nekje podobno na voljo kar je sedaj na iOS-u, verjetno še malo več po določenem času, kar je že sedaj precej klavrno. Večina stvari na iOS-u je plačljiva ali z vsiljivimi reklamami. Če recimo pogledamo samo Apple Arcade, nekaj 100+ naslovov, od tega velika večina manjših stvari. Po prehodu, po parih letih lahko pričakujemo nekje par 100 naslovov, mogoče nekje par tisoč, zelo verjetno pa številka manjša od 5 mestne. Proti temu, kar je sedaj na voljo? Jim napovem upad prodaje macov po prehodu na 10% sedanje prodaje v 5 letih.

Če jim je namen ubiti mac linijo, je potem ta prehod smiseln. Še bolj smiselno se mi zdi izdaja neke ARM verzije računalnika v stilu macbook air ali 12" model, ki je namenjen precej nezahtevnim uporabnikom in takim, ki večinoma furajo browser, office in pogledajo sem pa tja kak film. Za take je že sedaj ipad precej dobra izbira, ampak pri polnem macu imajo na voljo potem tudi tipkovnico in ostalo periferijo.

Za pro serijo pa mislim, da zna Apple ostati na x86, ker jih bo prehod preveč usekal.

Tretja opcija pa je, da imajo razvit ARM čip, ki je sposoben poganjati tako x86, kot tudi ARM kodo, nekakšna dvoživka procesorja, s tem bi obdržali kar imajo trenutno in dodali še celoten iOS na macOS gor.

Treba se je zavedat, da je x86 daleč najbolj popularna in razširjena arhitektura. Je že zastarela, ampak je dala veliko skozi in mimo tega ne gre. Prej ko so šli na prehodu iz PPC na x86, je bil prehod iz neke lastne ozke arhitekture, ki je bila precej nerazširjena na zelo raširjeno. Zato je bil prehod enostaven. Precej developerjem je bilo delo poenostavljeno. Sedaj gre v obratno smer, torej iz zelo razširjene arhitekture na neko custom ozko arhitekturo.

Tudi tem njihovim claimom, da naj bi novi procesorji bili nekajkrat hitrejši se mi zdijo precej zablfirani in polni marketinga. Tako kot njihov Metal API, Apple music, Apple TV+, Apple Arcade,... na papirju zelo super duper v realnosti pa precej klavrno. Ok music je drugač ok app, samo manjka precej glasbe, ki je na voljo na Spotifyju. TV+ ima super kvaliteto a zelo malo vsebin. Arcade pa se samo smejem, ko gledam tele low-poly bad cartoon-ish iOS remejke. Metal API spet, super duper, adoption rate pa klavrn, precej appov/gejmov še vedno na openGL-u. Mogoče pa so ugotovil, da je pač mac totalno useless za njih, ker iOS je precej bolj profitabilen in bodo počasi ugasnili mace in pač ponujali računalnike na nivoju ipadov za pač neko "normalno" delo, za kaj več pa imej še dodatno mašino in konzolo... Potem pa jim kar dam prav, da naj čimprej povejo kam mislijo iti, da vemo glede nakupov in nadaljnega razvoja.

_________________
Mac mini M1 16GB, 2TB "Genie" 11.4
iPhone Xs Max 256GB 14.6
iPad Pro gen3 256GB 14.6
iPhone Developer

iPhone Developer

Pridružen/a: 19.09.2008
Prispevkov: 10415
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #18   Objavljeno 11.06.2020 21:28:15
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Mislim, da apple zelo točno ve, koliko % uporabnikov uporablja bootcamp. Če bi bil ta procent prevelik, o arm procesorjih ne bi preveč razmišljali (ali pa bodo za vekomaj samo v low end modelih). Jaz bootcampa nisem uporabil že več kot 10 let. Novi Mac Pro je pa lep dokaz, kaj si Apple misli o uporabnikih, ki si želijo modularno mašino. Price/performance je obupen. Cene so namerno postavljene tako, da osnovnega modela nihče ne kupi...
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 24.07.2007
Prispevkov: 2060
Kraj: Celje
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #19   Objavljeno 11.06.2020 22:26:24
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Si mislim, da bo proces prehoda potekal podobno kot je bilo pri prehodu iz PPC na Intel. "Universal" aplikacije z dvema verzijama. Smo preživeli in celo dost smooth je bilo.
Stevie Jabuk

Stevie Jabuk

Pridružen/a: 30.11.2007
Prispevkov: 399
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #20   Objavljeno 12.06.2020 06:09:48
Re: Apple Special Event 10.9.2019
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Apple že nekaj časa uporablja LLVM za prevajanje aplikacij. Tu se pa aplikacija ne prevede v pravo strojno kodo , ampak v LLVM bytecode. Se praviaplikacije, kimso v AppStore, lahko Apple on the fly optimizira za arm ali x86 brez posredovanja developerja (teoretično). Drugo so aplikacije, ki niso na AppStore. Samo tudi tukaj ne bo težav z aplikacijami, ki so že 64 bitne, ker te so že prevedene z LLVM in bo treba narediti samo novi build, ki bo vseboval x64 in arm binary.

Windows sedaj tudi obstaja arm verzija. Se pravi je tudi bootcamp opcija.

Za mene osebno je bolj vprašljivo, kako bo podprta virtualizacija.
« Poglej prejšnjo temo - Ostalo - Poglej naslednjo temo » Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5, 6  Naslednja
Ne moreš dodajati novih tem
Ne moreš odgovarjati na teme
Ne moreš urejati svojih prispevkov
Ne moreš brisati svojih prispevkov
Ne moreš glasovati v anketi
Pokaži sporočila:
Pojdi na:
Jabuk.si Vsa vsebina spletne strani je last Jabuk.si in njegovih članov. © 2004 - 2020 Jabuk.si Kontakt Kontakt   Domov Domov   Na vrh strani Na vrh strani